Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

516 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 april 2024, 05:22:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: gebruikersaccount  (gelezen 7133 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline paling
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
gebruikersaccount
« Gepost op: 14 februari 2010, 02:03:31 »
Ik heb alle gebruikersaccounts gewist.
Als ik nu windows xp wil openen dan vraagt mijn computer om te klikken op gebruikersaccount, maar dat is er niet meer dus kan ik nergens op klikken, gevolg ik kan windows niet meer openen.

Wie helpt mij?

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: gebruikersaccount
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2010, 12:11:22 »
Dag Paling,
 
Er is een account dat je niet kan wissen, die van de administrator. (*) Ik neem aan, dat je XP Home hebt. Die account is dan alleen bereikbaar als je in Veilige Modus start.
 
De veilige modus kom je in door tijdens het opstarten op de F8 toets te drukken. Je krijgt nu een scherm met regels tekst. Kies met de pijltjestoetsen "Veilige Modus" en geef Enter.
 
Hier kan je een nieuwe account voor een gebruiker aanmaken.
 
(*) wat je precies gedaan hebt weet ik niet, want je kan eigenlijk ook de account waar je mee ingelogd was niet echt verwijderen. Mogelijk is er dus iets anders aan de hand. Maar probeer eerst bovenstaande uit.
Michel Uphoff
Homepage

Offline paling
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: gebruikersaccount
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2010, 00:50:11 »
Het merkwaardige is dat ik alle accounts heb verwijderd.
Als ik dan na de opstart bij XP prof. kom niet verder kan, computer vraagt om te klikken op gebruiker, maar er staat geen enkele gebruiker.
Is het anders mogelijk om een programma te downloaden met mijn andere laptop om zo toch binnen te komen.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: gebruikersaccount
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2010, 12:27:54 »
Dag Paling
 
Citaat
Het merkwaardige is dat ik alle accounts heb verwijderd.
Heb je de aanbevolen veilige Modus al geprobeerd, en zo ja, wat was daarvan het resultaat? Heb je dat nog niet gedaan doe dat dan echt eerst.
 
Andere mogelijkheid: Probeer als je dat aanlogschermpje ziet eens Ctr-Alt-Del. Kan je nu wél als Administrator inloggen?
 
Kom je met beide mogelijkheden niet verder, dan zal je mogelijk een hersteloperatie met de Windows XP cd moeten gaan uitvoeren (als je de Windows XP-pro installatiecd tenminste hebt). Dat horen we dan wel.
 
Terzijde: Er is een andere oorzaak aan te wijzen voor de afwezigheid van alle user-accounts: Een besmetting met een virus. Dit is niet ongewoon.
 
 
 
Michel Uphoff
Homepage